lördag 19 mars 2011

Dissekera mera!

Googlat på det häftiga ordet DISSEKERA.
Bra ord.
Vi behöver fler såna i svenskan.

Påminner mig om en bit skriveri från IndianSommar från tidigare år...
Än en gång har jag så återfallit i mina gamla mönster; det tar tid mellan inläggen och de är så astronomiskt långa att ni bara kliar er i huvudet och skummar igenom för att hitta stycken som är kortare än fyra rader och inte innehåller något jobbigt filosofiskt funderingsdravel… och till råga på allt finns det knappt ens tillstymmelsen till kronologisk röd tråd i inläggen. Men se det så här; jag är tillbaka, jag skriver som aldrig förr och ni trogna få som läser allt jag skriver, ni får total koll på mitt liv as it is. Hur som helst, för att göra det lättare för er så kan jag säga att det här inlägget är någorlunda kronologiskt – vi börjar med några rader skrivna på flyget hem från Tyskland, fortsätter med flygplatsreflektioner och slutligen kommer vi dit där jag är nu: Ghana.

Också Homosexualitet och vetenskap, om man nu tar nåt av det senaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar